logo arlima

Manuscrit

Belgique / Bruxelles / Bibliothèque royale Albert Ier

Cote:9081-9082

Contenu

  1. (f. 1r-3v) La table des rubriches de ce present livre
    Incipit:Cy commence la table des rubriches de ce present livre contenant la Passion de nostre doulx saulveur Jhesu Crist.
    Et premierement:
    Comment Jhesus declaira plainement aux Juifz qu'il estoit le vray messias…
    Explicit:… puis recite les grans meschiefz quy advindrent en icelle cité durant le siege. Sur le fueillet CXXXIII.
    Cy fine la table des rubriches de ce present livre contenant la passion, la resurrection et la vengance du debonnaire nostre saulveur et redempteur Jhesu Crist. Aprés lequel livre sont contenus deux sermons sur la passion et resurrection de Jhesu Crist, dont la premiere declaire quy en fut le prescheur et le lieu, comme entendre pourrez par ces deux rubriches parlans de maistre Jehan Jarson et cet.
  2. (f. 4r) [Incipit des sermons de Jean Gerson]
    Texte complet:Cy commence la Passion de nostre doulx saulveur Jhesu Crist moult solempnelle prononcee a Paris en l'eglise saint Bernard au matin par venerable et excellent docteur en theologie maistre Jehan Jarson, chancellier de Nostre Dame de Paris. Sur le feuillet.
    Cy commence la Passion de nostre doulx saulveur Jhesu Crist moult solempnelle prononcee a Paris en l'eglise saint Bernard au matin par venerable et excellent docteur en theologie maistre Jehan Jarson, chancellier de Nostre Dame de Paris. Sur le feuillet.
  3. (f. 5r-143v | Ir-CXLv) La Passion de nostre seigneur Jhesu Crist [attribué à Jean Mansel dans l'inventaire des livres des ducs de Bourgogne (Barrois 1830)]
    Incipit:Cy commence la Passion de nostre seigneur Jhesu Crist, comment aprés il declaira plainement aux Juifz qu'il estoit estoit (sic) leur messias, comment il resuscita le ladre et comment les Juifz conspirerent pour luy faire morir.
    En la solempnité de la dedication du Temple, Jhesu Crist nostre sauveur retourna en Jherusalem et s'en ala au porche de Salomon…
    Explicit:… et finablement pour parvenir au Royaulme et gloire de Paradis, laquelle nous veulle ottroyer le Pere, le Filz et le Saint Esperit. Amen.
    Cy fine la passion, la resurrection et la vengance de nostre doulz saulveur et redempteur Jhesu Crist.
  4. (f. 146r-190v) La Passion nostre saulveur Jhesu Crist moult solempnele prononchee a Paris en l'eglise saint Bernard au matin jour du bon venredy, par Jean Gerson
    Incipit:Cy commence la Passion nostre saulveur Jhesu Crist moult solempnele prononchee a Paris en l'eglise saint Bernard au matin jour du bon venredy par venerable et excellent docteur en theologie maistre Jehan Jarson, chancellier de Nostre Dame de Paris.
    Ad Deum vadit. A Dieu va et a mort amere Jhesus veant sa doulce mere, si devons bien par penitance…
    Explicit:… ottroiés nous a la parfin la couronne de gloire ou royaulme parmanent ou vit et regne le Pere et le Filz et le Saint Esperit. Amen.
    Explicit le sermon du matin.
  5. (f. 191r-218r) La Passion de nostre saulveur Jhesus moult solempnelle prononchee a Paris en l'eglise saint Bernard aprés disner, par Jean Gerson
    Incipit:Cy commence la Passion de nostre saulveur Jhesus moult solempnelle prononchee a Paris en l'eglise saint Bernard aprés disner par venerable et excellent docteur en theologie maistre Jehan Jarson, chancellier de Nostre Dame.
    Ad Deum vadit. Commenchons ou nous finasmes au matin, c'est que Jhesus yssy hors de l'ostel Pylatte portant sa croix…
    Explicit:… la poursieute de cecy est touchié en partie ou livre quy se nomme l'Aguillon de sainte amour ou l'Aguillon d'amour divine.
    Cy fine la Passion de nostre seigneur Jhesu Crist filz de Dieu le Pere, tres debonnaire aignel, redempteur et saulveur de tout le monde.
    [Formule d'épitaphe au bas du feuillet:]
    Du corpz quy gist soubz ceste lame
    Jhesu Crist en veulle avoir l'ame.

Description matérielle

Copiste:Inconnu
Lieu: 
Date:Premier tiers du XVe siècle
Nombre de feuillets:222
Foliotation:[i-ii] + 1-218 + [i-ii]; foliotation ancienne à l'encre rouge du f. I au CXLIV
Format:405 × 290 mm
Support:Parchemin
Reliure:Veau racine, à filets d'or; fermoirs d'argent
Mise en page:Une colonne
Décoration:Miniatures en grisaille; initiales ornées; rubriques rouges

Possesseurs

  • Bibliothèque des ducs de Bourgogne
  • Emporté à Paris par les Français en 1794 et restitué en 1815

Bibliographie

  • Barrois, J., Bibliothéque protypographique ou librairies des fils du roi Jean, Charles V, Jean de Berri, Philippe de Bourgogne et les siens, Paris, Treuttel et Wurtz, 1830, xl + 346 p. (ici p. 132, no 782) [GB] [IA]
  • [Marchal, J.], Catalogue des manuscrits de la Bibliothèque royale des ducs de Bourgogne publié par ordre du ministre de l'Intérieur, Bruxelles et Leipzig, Muquardt, 1842, 3 t. (ici t. 1, p. 182, nos 9081-9082) [GB: t. 1, t. 2, t. 3] [IA: t. 1, t. 2, t. 3]
  • Gheyn, J. van den, Catalogue des manuscrits de la Bibliothèque royale de Belgique. Tome troisième: Théologie, Bruxelles, Lamertin, 1903, xii + 515 p. (ici p. 88, no 1693) [GB] [IA]
  • Bousmanne, Bernard, et al., La librairie des ducs de Bourgogne: manuscrits conservés à la Bibliothèque royale de Belgique, Turnhout, Brepols, 2000-2015, 5 t. (ici t. 1, p. 97)
Permalien: https://arlima.net/no/10770


Voir aussi:
> Biblissima: Q268653
Creative Commons License
Cette notice est mise à disposition en vertu d'un contrat Creative Commons.
Rédaction: Laurent Brun
Dernière mise à jour: 10 décembre 2022

Signaler une erreur ou une omission:

Courriel  Courriel

Mastodon    Facebook    Twitter